KURUMSAL STANDARDİZASYON
Bir ürün/hizmet hedef kitleye uygun bir şekilde pazarda konumlandırıldı ise olumlu geri dönüşler olacağı varsayılabilir. Bu doğrultuda büyüme kaydeden ve
birden fazla şubeye sahip olan kurumlardan ilk beklenen ise kurumsal standardizasyon unsurudur.
Kurumsal iletişimin; kurumsal kültür, kurumsal davranış, kurumsal
felsefe ve kurumsal dizayn boyutlarının tüm personel tarafından içselleştirilerek/benimsenerek
realize edilmesiyle ise kurumsal
standardizasyon meydana gelir. Kurumsal standardizasyonu tüm faaliyet
kollarında sağlayabilen kurumların; marka konumlandırmasını, marka akılda
kalıcılığını ve kurumsal imajı başarıyla sağladığı söylenebilir. Aksi durumu
düşündüğümüzde ise, belirli bir kurumsal dizaynı olmayan, kurum kültürünü henüz
netleştirememiş ve kendisini hedef kitleye nasıl konumlandıracağı konusunda belirli bir noktada karar kılamamış kurumların kurumsal
standardizasyonundan söz edilemez.
Günümüzde bir hayli önem kazanan kurumsal tasarım ve kurumsal
imaj boyutları açısından kurumsal standardizasyonu sağlamış kurumlar için örnek
vermek gerekirse;
“Mercedes” denince zihinde oluşan “iş adamı”, “maskülen”, "kravatlılar”
gibi imgelerin aslında tesadüf eseri olmadığı bilinmesi gerekir. Bunun nedeni
her kurum gibi Mercedes’in de pastadan kendine ayrılan payı, kendini
konumlandırdığı noktadan almasıyla ilişkilidir. Mercedes’lerin kapısı açılırkenki
çıkan sesin tüm araçlarında aynı olması, tasarım olarak genellikle “makam aracı”
imgesi
oluşturabilecek otomobilleri pazara sürmesi gibi faktörler aslında bize Mercedes’in kurumsal standardizasyonunu başarıyla realize ettiğini gösteriyor.
KAYNAKÇA:
Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim - Z. Beril Akıncı Vural & Mikail Bat
Marka Yönetimi - Nurhan Babür Tosun
Temel Halkla İlişkiler Bilgileri - Ahmet Bülent Göksel & Nilay Başok.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder